Nowe trawnikowe trendy
W czasach niepewności związanej z COVID-19 znaczenie zadbanego trawnika – jako bezpiecznej zewnętrznej przestrzeni wypoczynku i rekreacji – istotnie się zwiększa. Tendencja ta w 2021 r. i nadchodzących latach najpewniej się utrzyma, stymulując popyt na poszerzającą się gamę produktów do zakładania oraz pielęgnacji trawników.
Według prognoz agencji ResearchAndMarkets światowy segment produktów trawnikowych do 2027 r. może nawet podwoić swoją wartość!
Nie ma wątpliwości, że dla właścicieli ogrodów na całym świecie i osób je zakładających wypielęgnowany trawnik stanowi obecnie najważniejszy element zagospodarowania przydomowej strefy wypoczynku i zajmuje co najmniej 3/5 jej powierzchni. W erze ciągłego zagrożenia COVID-19 trawniki stają się bezpiecznym i odizolowanym miejscem aktywnego wypoczynku, relaksu, a także pracy. Ma to bardzo pozytywne przełożenie na sprzedaż szerokiego wachlarza produktów do zakładania oraz pielęgnacji wymarzonego „zielonego dywanu”. Z prognoz agencji Grand View Research wynika, że wartość samej kategorii kosiarek na świecie do 2027 r. może zwiększyć się do 43,7 mld dol., rosnąc w średniorocznym tempie 5,6%.
Minimalizm w zasięgu ręki
Popytowi w segmencie trawników sprzyja moda na minimalizm w architekturze krajobrazu, który pozwala konsumentom zaoszczędzić czas i wysiłek w trosce o przydomową zieleń. Równocześnie konsumenci poszukują sposobów na to, aby uzyskać idealnie utrzymaną murawę możliwie najmniejszym nakładem pracy, ale nie żałują na ten cel pieniędzy, zaopatrując się w nowoczesne maszyny: od robotów koszących począwszy, poprzez spalinowe, elektryczne i akumulatorowe kosiarki, podkaszarki, nożyce do trawy, aeratory, wertykulatory, glebogryzarki oraz wysokojakościowe mieszanki nasienne, dosiewki, trawę z rolki oraz bordery. Uzupełnieniem tej oferty jest coraz bogatszy arsenał nawozów, podłoży i innych preparatów pielęgnacyjnych.
Tekst: Marcin Fajerski
Zdjęcia: Moja Honda, John Deere Polska